Startsidan  ·   Instagram  ·   WeHeartIt  ·   Tumblr

Tränings tips : Starta NU - LÄSVÄRT

Skrivet:    ·  Vardagens Guld
Hejhej
Jag tänkte faktiskt dela med mig lite av träning här eftersom att det ändå är det jag gör största delen av min fritid. I våras, bestämde jag mig för att jag inte längre ville va den som alltid hade mest fett på kroppen. Jag ville känna mig självsäker och galet snygg i bekini och framförallt i mig själv! Det jag visste var att mat är livsnödvändigt så att minska på den biten var inte ens med på karta.Eftersom attmin bror, mamma och lossapappa tränar/tränade väldigt mycket visste, och vet, jag att träning är det ultimata, så att så fick det bli. Där efter stod det träning på schemat minst några gånger/vecka. 
Det svåraste är att hålla motivationen upp i längde, jag tampas med det än vissa dagar, men det är något man måste acceptera.Jag har tidigare under mina år försökt börja träna och få in det naturligt i min vardag men jag har alltid misslyckats. Så, vad skulle egentligen bli skillnad denna gång? Jo, att gör anågot som är kul. Det vi ofta inte tänker på är att allt där du bli svettig eller anfådd av är träning. Så att börja träna betyder inte att du ska ut och springa eller gå till gymmet och lyfta vikter. Det betyder heller inte promenader, pina och pest. Jag ska bevisa att träning kan vara galet kul, allt beror på dej! 

När jag började i våras satt jag och funderade på vad som skulle göra att min träning blev kul, efftektiv och inte kräva att löparskorna eller vikter åkte fram. Så jag satte mig med min dator och började söka runt på youtube. Det var det bästa draget helt klart! Jag hittade en heldel dåliga klipp men ujujuj vilka guldklimpar man kan hitta om man bara vill.  Jag testade, sparade so favorit, sökte upp nya, testade sparade som favorit osvosv. Tillslut efter några dagar / någon vecka hade jag byggt ihop ett träningsprogram med enbart youtube klipp på 5- 10 minuter tll ett ca 1 -1.5 timmar pass! Det var galet kul, jag behövde bara ha min dator och mitt rum, bättre kunde det knappast bli. 

Så, nu då ni undrar ju såklart vad dessa klipp heter, och jag sak ge er alla. kanske inte alla i samma inlägg men alla ska ni få i sinomtid. 
Den tjejen jag rent av älskar är Tiffany Rothe. Hon gör lagom långa klipp för nybörjare, man blir svettig om man kör på och man blir garanterat trött om man inte slöar. Dessutom är nästan alla hennes klipp kul att genomföra. 
De klippen jag började med är dessa.

OBS! Glöm inte att börja sakta och tvinga er själva att inte träna vissa dagar för att hålla motivationen uppe, hitta balansen till lagom mycket så det alltid är kul att ställa sig där och köra på! 

 
 
 
Min absoluta favorit heter body shaking , dock är det tydligen 18 års gräns på den nu förtiden av någon anledning? 
Men kötta på med dessa så länge och så kan ni kolla in hennes kanal så har ni ännu mer superbra klipp!
 
 



DITT NAMN*
Kom ihåg mig?

DIN EMAIL (publiceras ej)


DIN BLOGG


DIN KOMMENTAR

Namn: Caroline Nelson
Ålder: 17 år
Bor: Norrköping och Askersund
Sysselsättning: Jobbar på Mcdonalds och pluggar till Djurvårdare
Intressen: Fotografera, Djur, Träna, Resa, Filmer
Framtidsplaner: *Volontärarbeta i Kenya, Diani Beach, med marinekologi sommaren 2014* Praktisera som vet.assistent i Uganda 2015.* Möjligen plugga vidare till veterinär i Budapest alt. Edinburgh om några år.* Resa jorden runt och älska livet!*