Startsidan  ·   Instagram  ·   WeHeartIt  ·   Tumblr

Bli mer osvensk!

Skrivet:    ·  Inspiration, Vardagens Guld
Idag har jag varit med om något som är så osvenskt som det bara kan bli. Jag var påväg hem från jobbet i en extra raskttakt när hör jag någon ropar på engelska bakom mig; Stop, please stop! Jag vänder mig om och ser en lation-kille komma springande efter mig - bara det faktum att jag går så fort att folk måste springa ikapp mig är ganska kul ^^ Hur som helst så stannar jag och tanken; Vad vill det här äcklet mig? Säkert en sånhär som vill ha med mig hem för att "klappa hans hund" som jag fått förfrågan om förut...kommer kvickt upp i huvudet. Men jag bestämmer mig trots allt för att ge honom en chans och stannar upp.
Han öser över mig komplimanger och vi står där ett tag och småpratar lite, sedan säger han det där som är så himmla osvenskt ; Kan vi snälla gå och ta en kaffe , det tar 10 minuter , jag vill gärna prata mer med dig. 
Han har ju faktiskt varit väldigt trevlig och inte alls levt upp till de fördommar jag satta upp så jag svarar ; Ja, varför inte.
Det var väldigt trevligt, väldigt gott med chilatte och fruktansvärt roligt att folk gör såhär på riktigt! jag trode allvarligttalat att det bara hände på film och vissa undantag i USA. Snacka om en egoboost när en kille tom springer efter en bara för att få säga hej, alla tjejer borde få vara med om sådanthär!
Därför vill jag uppmana er, både killar och tjejer, att börja bjuda ut snyggingar ni passerar på stan och ta ett steg upp från alla mellanmjölkare, bryta trenden genom att ta ögonkontakt mer än 2 sekunder, le mot främlingar och säga ja allt oftare! 



DITT NAMN*
Kom ihåg mig?

DIN EMAIL (publiceras ej)


DIN BLOGG


DIN KOMMENTAR

Namn: Caroline Nelson
Ålder: 17 år
Bor: Norrköping och Askersund
Sysselsättning: Jobbar på Mcdonalds och pluggar till Djurvårdare
Intressen: Fotografera, Djur, Träna, Resa, Filmer
Framtidsplaner: *Volontärarbeta i Kenya, Diani Beach, med marinekologi sommaren 2014* Praktisera som vet.assistent i Uganda 2015.* Möjligen plugga vidare till veterinär i Budapest alt. Edinburgh om några år.* Resa jorden runt och älska livet!*