Startsidan  ·   Instagram  ·   WeHeartIt  ·   Tumblr

Ett inlägg för den tränings intresserade

Skrivet:    ·  
Halloj,
Nu när jag ändå har tid kan jag ta tag i ett lite mer tidskrävande inlägg, och då om det jag gör mest - Träning.
För mig betyder träning glädje och säkerhet. Jag blir lycklig av att få svettas och vara anfådd på gymmet, i skogen eller på stranden. Att känna när musklerna ligger på brytläge och ändå orkar man mer - det är en boost så det bara skriker om det! Desstom slutar inte det goda där, utan nästa morgon när du vaknar och ser den där lilla lilla förändringen som bara dina egna kritiska ögon kan se blir du sjukt glad och hungrig på mer.

Det som jag tycker är viktig att komma ihåg när man tränar är att vilan är minst lika viktig som själva träningen. Du kommer inte se resultat lika snabbt om du inte tar riktiga vilodagar , dvs dagar då du bara slappar. På vilodagar är det vilodag, och vi vill inte ha resonomang som ; 100 situps gör ingen skillnad . Eller 10 min på cykel är bara bra. Frågar du mig om råd får du svaret - VILA. 

Jag använder mig av ett väldigt effektivt tränings upplägg. 2 dagar träning - ta ut dej helt! 1 dag vila. 2 dagar hård träning. 1 dag vila osvosv. Detta gör att du tränar 5 dagar i veckan och tränar du ordentligt på träningsdagarna och slappar på vilodagarna, äter vanlig mat och undviker snacks i största möjliga mån så kommer detta att ge dig resultat snabbt. Detta funkar kanonbra för mig och min kropp, dock sover jag väldigt mycket och det är väldigt viktigt om man ska vara på topp varjedag och kunna träna fulltut. Jag sover minst 8-9 timmar/ natt. Ska jag upp 5 på morgonen går jag och lägger mig kl 20.00 på kvällen.
Dessutom häller jag i mig en hel del vatten och äter mycket ägg dvs protein. 

Nykelord : Vila, Sömn och vatten.
 
Dessutom klarar kroppen mer än man tror och det är dom där sista minuterna eller repsen när man tror man ska svimma som gör den riktiga skillnaden enligt mig. Om du vilar som du ska kan du pressa kroppen till det absolut yttersta varje träning - det kommer ge dig snabba resultat. För är det inte det vi letar efter egentligen, eller iaf många av oss, snabba resultat. Det har tagit mig 8 månader att komma in i den kropp jag vill ha och ändå är jag inte riktigt där ännu. Men jag vet att fortsätter jag i den takt jag gör är drömkroppen bara ett stenkast bort!
Snabba resultat i träning är inte 5 dagar eller 2 veckor , det tar betydligt mycket längre tid än så tyvärr.



DITT NAMN*
Kom ihåg mig?

DIN EMAIL (publiceras ej)


DIN BLOGG


DIN KOMMENTAR

Namn: Caroline Nelson
Ålder: 17 år
Bor: Norrköping och Askersund
Sysselsättning: Jobbar på Mcdonalds och pluggar till Djurvårdare
Intressen: Fotografera, Djur, Träna, Resa, Filmer
Framtidsplaner: *Volontärarbeta i Kenya, Diani Beach, med marinekologi sommaren 2014* Praktisera som vet.assistent i Uganda 2015.* Möjligen plugga vidare till veterinär i Budapest alt. Edinburgh om några år.* Resa jorden runt och älska livet!*