Startsidan  ·   Instagram  ·   WeHeartIt  ·   Tumblr

Diet - Träning - Nya mål

Skrivet:    ·  

Nu är jag tillbaka efter att ha varit en sväng på affären. Tänkte testa dedär men apelsin som en kompis säger är så gott - vi får se om det stämmer. Hem i påsen idag;
- 6 Apelsiner ( en varje morgon resten av veckan)
- Bananer
- Ägg
- Spenat
- Mjölk
- Hårdbröd
Jag tror inte dethär med dieter och att räkna kalorier osv. Jag tror på vanlig mat och bra träning - annars krävs en sån jäkla självdiciplin som de flesta inte klara , mig själv till exempel. Jag har många gånger försökt med dieter men det har aldrig fungerat bättre - träningen har inte tagit bättre och jag har inte mått bättre än innan därför är sånt onödigt enligt mig.
Kaloriräkning är inte heller något jag tror på. Att inte få äta mer bara.för att man överskridit en calorigräns. Absolut, jag kollar ofta på hur mycket maten innehåller men det är mer för att jag tycker det är intressant att veta. Vill jag äta en B&j's på 1000, så gör jag det! Att ha ett hum om vad man fått i sig är helt okej det gör även jag, men jag tränar inte mer eller mindre om jag ätit många eller några.

Jag har satt upp ett nytt mål för min träning vilket är att jag ska förbränna 1000 calorier/ träningpass på löparband och cykel + styrketräning utöver det. Det innebär ca 40 min på löparbandet 10km/h-2% lutning. 40 min cykel i inte allt för snabbt tempo faktiskt - det går lätt att göra på 30 min om man inte sprungit innan och varit sjuk i 2 veckor ;) Mitt mål är att fixa detta varje pass och att styrketräna utöver det och dessutom korta ner tiderna till 30 min vardera.Att berätta om sina mål är bra, då drar man sig från att bryta dom så man inte ser svag ut inför andra.

Detta var förövrigt mitt träningspass för dagen.
-Löpning 10km/h 2% 40 min
- Cykel 40 min
- 100 rygglyft med snabbvändning och exta paus i raktläge.
- 350 mag reps
- 50 armar
Bra konditions träning + lätt styrka.



DITT NAMN*
Kom ihåg mig?

DIN EMAIL (publiceras ej)


DIN BLOGG


DIN KOMMENTAR

Namn: Caroline Nelson
Ålder: 17 år
Bor: Norrköping och Askersund
Sysselsättning: Jobbar på Mcdonalds och pluggar till Djurvårdare
Intressen: Fotografera, Djur, Träna, Resa, Filmer
Framtidsplaner: *Volontärarbeta i Kenya, Diani Beach, med marinekologi sommaren 2014* Praktisera som vet.assistent i Uganda 2015.* Möjligen plugga vidare till veterinär i Budapest alt. Edinburgh om några år.* Resa jorden runt och älska livet!*