Startsidan  ·   Instagram  ·   WeHeartIt  ·   Tumblr

Låtar med minnen

Skrivet:    ·  Vardagens Guld
Idag ska vi cheka av Låtar med minnen på listan. Jag har suttit en stund och funderat på vilka som betyder något och jag har fått fram en hel hög! Är detta ett bevis på att jag har varit med med om mycket, gillar att koppla ihop låtar med verkligheten eller är jag bara allmänt känslig? Hur som helst så tänkte jag lista dessa låtar och artister som väcker minnen hos lilla mig.

- Cartoons 
- Aqua
- Markolioo
- Caramell
Alla dessa grupper och artirsters låtar spelades om och om igen på min cd-spelare när jag var barn. Jag minns att mina vänner och jag brukade dansa massor till dessa och hade "partyn" nästan varje helg då vi ladda upp med diskokulor, glittriga kläder, popcorne och en hög med cd;s från dessa musiker. Favoriterna var nog helt klar ; Mr.Cowboy (Caramell) , Doodah (Cartoons), Sommar & Sol (Markolioo), Barbie Girl (Aqua)
 
 
- Beach Boys: Surfin Safari, Do it again, Surfin USA, Fun Fun Fun.
- Jonny Cash: One piece at the time + istort sett alla hans låtar.
- I natt jag drömde
- Blowin' In The Wind
- Beattle of New Orleans - Speciellt denna
Av dessa får jag härligt glada flashbacks till mitt barndoms hem i Vretstorp - Pappa med sin gitarr och sångröst. Han brukade komma gående när som helst genom huset - sjungande och spelade glad och nöjd, Oliver och jag brukade snabbt springa ner för att lyssna och bad honom spela mer mer MER! Ibland stämde hela familjen in. Han skrev tom en egen låt om våran lilla röda golf, han uppträde med den på en raggarträff men nöjde sig utöver det att sjunga för mig och min bror. Vi hade dendär gula pärmen full med låtar och accord i som vi brukade spela och sjunga tillsammans på en hylla i köket, nu , vet vi inte vart den är..tyvärr
 
 
- The Script : Breakeven
- Hardcore Superstar : Moonshine, Split your lip, Run to your mama
- Rise against: Hero of war 
- Nomy: Your better die young ,Hold your head up high
- Off Spring: You gonna go far kid
Dessa drar mig ofrivilligt tillbaka till en väldigt deppig och mörk period av mitt liv. Dit vill jag aldrig mer så jag  undviker helst dessa.
 (Var förövrigt helt kär i grabbarna i mitten och tycker fortfarande att dom är galet snygga)
 
 
 
I Won´t let you do ; James Morrison- När mamma låg på sjukhus i våras 2012
- Piña colada boy ; Baby Alice - Estland och lettland resan 2012. Det var så himmla kul och jag hade denna låt som alarmsignal. När jag kom hem började jag nästan gråta på mornarna när låter började för jag längtade tillbaka så jag blev tvungen att byta för att inte börja dagen att gråta haha
- Au se tu pego - Denna ger mig grymmaminnen från den tid då jag träffade Bella väldigt mycket , saknar det galet mycket!

Do you really want me ; The Buzz 
- Smoke weed everyday ; Snoop Dogg
- Kobojsarna 
Ojojoj , dessa dunkades om och om igen den tiden då man hängde vid 7/11 , luktade wunderbaum och umgicks med eparaggare... No more comments.



DITT NAMN*
Kom ihåg mig?

DIN EMAIL (publiceras ej)


DIN BLOGG


DIN KOMMENTAR

Namn: Caroline Nelson
Ålder: 17 år
Bor: Norrköping och Askersund
Sysselsättning: Jobbar på Mcdonalds och pluggar till Djurvårdare
Intressen: Fotografera, Djur, Träna, Resa, Filmer
Framtidsplaner: *Volontärarbeta i Kenya, Diani Beach, med marinekologi sommaren 2014* Praktisera som vet.assistent i Uganda 2015.* Möjligen plugga vidare till veterinär i Budapest alt. Edinburgh om några år.* Resa jorden runt och älska livet!*