Startsidan  ·   Instagram  ·   WeHeartIt  ·   Tumblr

Återuppliva utdöda arter

Skrivet:    ·  Inspiration
Hejsan, Jag hittade denhär undersökningen på National Geografics hemsida alldeles nyss. 
Ser ni reslutatet? Fler tycker att vi sak återuppliva utdöda arter om vi kan!
Jag läste artikeln i tidningen och kan berätta att de arter som det handlar om är bla sabeltandard tiger och mamut.  De har redan testat att återinföra pyreneisk stenbock bara för att se om den dog ut igen, är det verkligen etiskt?  

Jag kan tycka att vi ska låta bli, vi måste inte lägga näsa i blöt och testa bara för att vi kan. Även om vi kan ha varit en stor anledning till att många arter dött ut är vi inte skyldiga att återuppliva dem igen. Jag vet inte hur ni känner men att ens ha chans att stöta på en sabeltandad tiger känns lite läskigt - även om en sådan kanske inte vore farligare än en vanlig tiger... Vi som är emot kanske är rädda för det som är okänt, eller så har vi bara vett? 
Hur som så tycker jag att de djur som dött ut har dött ut av en anledning, de har antagligen inte kunnat anpassa sig till det som världen har blivit - de har blivit utslängda av naturen. Bör vi verkligen rota och röra runt i naturens gång mer än vad vi redan gör? 



DITT NAMN*
Kom ihåg mig?

DIN EMAIL (publiceras ej)


DIN BLOGG


DIN KOMMENTAR

Namn: Caroline Nelson
Ålder: 17 år
Bor: Norrköping och Askersund
Sysselsättning: Jobbar på Mcdonalds och pluggar till Djurvårdare
Intressen: Fotografera, Djur, Träna, Resa, Filmer
Framtidsplaner: *Volontärarbeta i Kenya, Diani Beach, med marinekologi sommaren 2014* Praktisera som vet.assistent i Uganda 2015.* Möjligen plugga vidare till veterinär i Budapest alt. Edinburgh om några år.* Resa jorden runt och älska livet!*