Startsidan  ·   Instagram  ·   WeHeartIt  ·   Tumblr

Träna hemma - Det är fantasin som sätter gränser

Skrivet:    ·  
Halloj, 
Du vet väl att du inte behöver lägga ner tusentals kronor eller ens hundratals kronor för att komma iform? Många tror att den ända lösningen är att skaffa ett gymkort och gå dit 24/7, enligt mig är det helt onödigt om du aldrig tränar förut och bara vill testa, då räcker det med ett 10-kort eller varför ens det när du kan göra riktigt bra träning hemme helt gratis - det kan ju faktiskt vara så att du inte tycker om att träna och plågar dig själv till gymmet bara för "att du måste".  

Att använda kroppen som tyngd är ett väldigt bra knep som används lite för lite. Man kan åstakomma stora förändringar utan några dyra speciall redskap hemma i sovrummet eller i vardagsrummet.
- En vikt kan vara en flaska fylld med vatten, eller varför inte en bok.
- Trappan är perfekt till att träna rumpa,lår och vader i.
- Sätt fötterna under soffan eller sängen och gör vanliga situps om du inte orkar att göra dom utan fotstöd.
- Har du nära mellan köksbordet och diskbänken - gör som när du var lite och dingla med benen emellan eller gör dips.
- Sätta sig och resa sig från en stol upprepade gånger är kanon för bla lår.
- Lägg upp fötterna på sängen och gör armhävningar eller sätt händerna på en bordskant och gör armhävningar. 
- Äger du ett hopprep? Kanon, om inte köp ett för ca 50kr - det är en bra investering i din träning. Det är bara att sätta igång och hoppa, det är en superbra träning för hela kroppen och man orkar längre än man tror. Sätt på en film och hoppa tills den är slut, lägg in höga knän, speed-jump, hoppa på ett ben i taget - det finns massor med sätt och alla är superbra. När jag började hoppa rep kunde jag stå i ca 2- 3 timmar för jag tyckte det var så himmla kul = det är bara att kötta! Och när jag inte hade hopprep stod jag bara rätt upp & ner och hoppade lika länge haha ^^
- Som ni kanske förstår så är det bara fantasin som sätter gränser så tänk kreativt och använd det som finns runt dig i huset, trädgården eller liknande. 

Dessutom finns det en helhög med bra träningvideos på youtube. Jag har visat några förut men kom aldrig så långt som alla de jag gillar. Innan jag införskaffade mitt första gymkort byggde jag ihop egna träningsprogram med hjälp av youtube videos- man kan få ihop rikitg bra program på ca 1.5 - 2 h och det är helt gratis! 
Här är ett som jag gillar. Istället för att använda vikten som hon gör går det lika bra med en vattenflaska full med vatten som jag nämde över. 



DITT NAMN*
Kom ihåg mig?

DIN EMAIL (publiceras ej)


DIN BLOGG


DIN KOMMENTAR

Namn: Caroline Nelson
Ålder: 17 år
Bor: Norrköping och Askersund
Sysselsättning: Jobbar på Mcdonalds och pluggar till Djurvårdare
Intressen: Fotografera, Djur, Träna, Resa, Filmer
Framtidsplaner: *Volontärarbeta i Kenya, Diani Beach, med marinekologi sommaren 2014* Praktisera som vet.assistent i Uganda 2015.* Möjligen plugga vidare till veterinär i Budapest alt. Edinburgh om några år.* Resa jorden runt och älska livet!*