Startsidan  ·   Instagram  ·   WeHeartIt  ·   Tumblr

Nu kör vi!

Skrivet:    ·  Inspiration
Hallådär! 
Jag satt och kollade igenom min RunKeeper ( som för övrigt inte har så bra signal med satelit osv) och jag har lyckats fått ut att mitt springspår är 1,5 km. Jag sprang 10 varv på 1 timme och 22 minuter i Fredags vilket betyder att jag sprang 1,5 mil. Dessutom kollade jag tillbaka i min träningsdagbok medan jag jämnförde med helgens tider och vet nu att jag förbättrat min tid på 1 km med några minuter. Från 7-8 till 4-5. Detta har sporrat mig riktigt mycket kan jag lova godingar och nu , alldeles nyss, fick jag för mig att "Varför inte satsa på ett halv maraton."

Jag kollade runt lite och hittade ett tränings schema på 11 veckor som ska göra att man ska klara 2.1 mil.Om det är bra eller inte är kvar att se.
Men, jag vill ju självklart att ni också ska satsa! Det låter långt, men vafasen än har vi inte fått blodsmak i munnen - eller hur? Därför kommer jag dela med mig av schemat vecka för vecka och om 11 veckor får vi se om vi kämpat tillräckligt hårt. 
 
Start i morgon Måndag (för min del iaf) inläggen kommer ju finnas kvar så om du vill starta nästa vecka finns chansen fortfarande kvar. Men(!!) som ni vet ... gör det nu och skippa "jag gör det senare" tankarna. 
Do it Now or Never!


Tänk på att inte träna mer än max 3 dagar i rad, träna gärna varannan och en 2dagars gällande dethär programmet. 



DITT NAMN*
Kom ihåg mig?

DIN EMAIL (publiceras ej)


DIN BLOGG


DIN KOMMENTAR

Namn: Caroline Nelson
Ålder: 17 år
Bor: Norrköping och Askersund
Sysselsättning: Jobbar på Mcdonalds och pluggar till Djurvårdare
Intressen: Fotografera, Djur, Träna, Resa, Filmer
Framtidsplaner: *Volontärarbeta i Kenya, Diani Beach, med marinekologi sommaren 2014* Praktisera som vet.assistent i Uganda 2015.* Möjligen plugga vidare till veterinär i Budapest alt. Edinburgh om några år.* Resa jorden runt och älska livet!*