Startsidan  ·   Instagram  ·   WeHeartIt  ·   Tumblr

Läget här i Diani

Skrivet:    ·  Diani Beach 2014, Äventyr
God Morgon!
 
Idag är det söndag vilket betyder ledig dag, vi hoppas på riktigt fint väder så vi kan ligga vid poolen hela dagen! Men först - en beachwalk med Scooby och Thonga, 2 av de 6 rottweiler som vaktar här på gården.
 
Jag vet att många av er troligen är lite nyfikna på hur läget är här nere med säkerhet osv. Jag kan säga att jag har aldrig känt mig mer välkommen och säker i ett annat land förut. Jag har känt mig mer otrygg i vissa städer i Europa helt klart. Självklart ska man inte vara för naiv och man bör inte vistas överallt när mörkret lagt sig, men lika så är det i Sverige - inte sant? Alla städer har "sina gator". 
 
Jag har fått höra att "granat attacken" som skedde här på Diani i vintras på en bar, var en påsksmällare.. Är detta sant så är det verkligen ett bevis på vilket makt media har. Turismen har minskat markant sedan detta hände, och speciellt eftersom att England avråde från att resa hit, vilket självklart gör att landet får sämre ekonomi.
En av de saker som slog mig när jag för första gången gick på stranden var att här finns inga turister alls! Stället är ju underbart och en dröm för folk som vill sola och bada i havet! Det är barn som spelar fotboll, unga grabbar som tränar akrobatiska konster, män som fiskar, folk som säljer saker, det ligger dromedarer som väntar på att det ska komma folk som vill rida, folk tränar - de praktiskt taget gör allt på stranden! - snacka om en ofunnen pärla!
Det jag vill säga är att man behöver inte alls känna sig osäker om man ska resa hit. Volker gjorde även en bra jämnförelse där han menar att skulle det finnas några konflikter så ger dom sig inte på turister. Precis som att maffian i Göteborg till exempel inte går på civilapersoner. Dom kanske finns där, men de sköter sig själva. Snarare än att avråda till att åka hit skulle jag mer än gärna se att fler människor kommer. Som jag skrev i mitt förra inlägg att man inte förstår hur det verkligen är här fören man sett det med egna ögon, Jag vet hur detta har påverkat mig och jag är så glad att jag fått se detta för nu förstår jag verkligen situationen och jag vet att även lilla jag kan hjälpa med de kunskap och de små resurser jag kan bidra med- något jag inte kännt förut. Därför vore det underbart om fler kom hit, att se och uppleva själv. Jag vet att landet kommer röra vid ditt hjärta på något sätt oavsett vem du är. 
 
 



DITT NAMN*
Kom ihåg mig?

DIN EMAIL (publiceras ej)


DIN BLOGG


DIN KOMMENTAR

Namn: Caroline Nelson
Ålder: 17 år
Bor: Norrköping och Askersund
Sysselsättning: Jobbar på Mcdonalds och pluggar till Djurvårdare
Intressen: Fotografera, Djur, Träna, Resa, Filmer
Framtidsplaner: *Volontärarbeta i Kenya, Diani Beach, med marinekologi sommaren 2014* Praktisera som vet.assistent i Uganda 2015.* Möjligen plugga vidare till veterinär i Budapest alt. Edinburgh om några år.* Resa jorden runt och älska livet!*