Startsidan  ·   Instagram  ·   WeHeartIt  ·   Tumblr

Strömming á la Mangrund

Skrivet:    ·  Inspiration, Vardagens Guld
Halloj,
Idag efter jobbet och en springtur fick jag extremt sug efter fisk. Uppvuxen på en ö som man är, där fisk är vardag, var det självklart att det skulle bli kvällsmat. Abborre är det bästa men tätt följt av strömming , eller sill som folk på västkusten kallar det. Jag tänkte dessutom att ni ska få chansen att göra som jag - så gottit!
Detta är vad som behövs + salt & smör. Strömming fileer, cream cheese av något slag som fyllning, jag har val färskost med örter men du kan fylla med lite vad som; kaviar, annan smak på färskost tex. Jag valde också att göra potatismos istället för bara potatis.
Lägg upp fileerna ock försök para ihop två fileer med ca samma storlek.
Bre ut din fyllning på hälften av fileerna. Ta rikligt då blor det godast!
Lägg ihop fileerna som dubbelmackor. Stek nu i rikligt med smör - då smakr fisk som bäst. Glöm heller inte att salta!! Stek ca 2-3 minuter på varje sida.


Sådär, Strömming á la Mangrund!



DITT NAMN*
Kom ihåg mig?

DIN EMAIL (publiceras ej)


DIN BLOGG


DIN KOMMENTAR

Namn: Caroline Nelson
Ålder: 17 år
Bor: Norrköping och Askersund
Sysselsättning: Jobbar på Mcdonalds och pluggar till Djurvårdare
Intressen: Fotografera, Djur, Träna, Resa, Filmer
Framtidsplaner: *Volontärarbeta i Kenya, Diani Beach, med marinekologi sommaren 2014* Praktisera som vet.assistent i Uganda 2015.* Möjligen plugga vidare till veterinär i Budapest alt. Edinburgh om några år.* Resa jorden runt och älska livet!*