Startsidan  ·   Instagram  ·   WeHeartIt  ·   Tumblr

Uganda 2015

Skrivet:    ·  Inspiration, Vardagens Guld, Äventyr
Halloj,
Igår vid lunch fick vi det glädjande beskedet att skolan fått stipendium för de elever som laggt manken till och ordnat med en APL plats utomlands till våren 2015. Några ska åka till sydafrika och jobba med rovdjur, två till kambodja och jobba med elefanter, en till spanien för marina däggdjur och jag ska till uganda för att jobba som veterinär assistent. Det går knappt att beskriva hur underbart härligt detta känns! Att VI ska få denna möjlighet och jobba med erfrarna människor världen över, jag blir så stolt över alla mina goa klasskamrater som kämpat för dethär, måtte det gå bra för alla! Med glädje kommer alltid lite komplikationer - vi är 15 som vill åka men vi har endast fått medel för 10. I höst börjar alltså uttagningen - spännande och pirrigt men fy va roligt de kommer ha det, de som kommer iväg! Kenya i sommar och sedan Uganda efter några månader (förhoppningsvis) - underbart! Jag hoppas verkligen på att få se och uppleva annan kultur som gör att man kanske får en annorlunda syn på hela livet och ens tillvaro. Det ska bli så spännande att bo så mitt i allt - inga 5 stjärning hotell här inte då får man uppleva landet som bäst.
 
 



DITT NAMN*
Kom ihåg mig?

DIN EMAIL (publiceras ej)


DIN BLOGG


DIN KOMMENTAR

Namn: Caroline Nelson
Ålder: 17 år
Bor: Norrköping och Askersund
Sysselsättning: Jobbar på Mcdonalds och pluggar till Djurvårdare
Intressen: Fotografera, Djur, Träna, Resa, Filmer
Framtidsplaner: *Volontärarbeta i Kenya, Diani Beach, med marinekologi sommaren 2014* Praktisera som vet.assistent i Uganda 2015.* Möjligen plugga vidare till veterinär i Budapest alt. Edinburgh om några år.* Resa jorden runt och älska livet!*