Startsidan  ·   Instagram  ·   WeHeartIt  ·   Tumblr

Journalistik - Inte min grej

Skrivet:    ·  Vardagens Guld
Hej Godingar!
Det var länge sedan jag kom med något vettigt här men måste ursäkta mig med att jag verkligen har fullt upp med skola, jobb, körkort, skola, jägarskola och lite mer skola + att man vill försöka hinna med att se sina vänner innan man glömmer hur de ser ut. Det börjar närma sig nedräkning inför jullovet och snart slipper man sjuttioelva saker att göra varje kväll. 
Jag och Kalle gjorde förövrigt vår första riktiga, "proffesionella" intervju med viktiga människor idag - vi kan väl sammanfatta det hela med att journalistik och intervjuteknik inte är vår grej...
 
Som tur är läser jag till djurvårdare och inte journalist - pheuh! - och i morgon ska vi tillsamman med klassen dra oss mot Stockholm för att vandra lite på SACO mässan. Skolan i budapest jag kollat på ska finnas på plats - perfekt tlllfälle att höra sig för - även om en tripp till Ungern inte hade skadat! Där kanske det finns en annan framtid för mig än som usel journalist...



DITT NAMN*
Kom ihåg mig?

DIN EMAIL (publiceras ej)


DIN BLOGG


DIN KOMMENTAR

Namn: Caroline Nelson
Ålder: 17 år
Bor: Norrköping och Askersund
Sysselsättning: Jobbar på Mcdonalds och pluggar till Djurvårdare
Intressen: Fotografera, Djur, Träna, Resa, Filmer
Framtidsplaner: *Volontärarbeta i Kenya, Diani Beach, med marinekologi sommaren 2014* Praktisera som vet.assistent i Uganda 2015.* Möjligen plugga vidare till veterinär i Budapest alt. Edinburgh om några år.* Resa jorden runt och älska livet!*