Startsidan  ·   Instagram  ·   WeHeartIt  ·   Tumblr

Långt bort åt helvete

Skrivet:    ·  Vardagens Guld
Antingen håller jag på att bli gammal i förtid eller så kommer de faktum att jag är född på 90 talet ikapp mig. Men fy vad irreterad jag kan bli av all teknologi! Att alltid, dag som natt, vara tillgängligt, online och bara ett sms bort. Jag kanske inte riktigt har kommit till det staie när man säger "de va bättre förr", men ack så nära! 
Jag vet , jag är själv ungdom - man får väldigt mycket, om int största dela av infon, från sociala medier, dvs internet, klart man hänger där. Men SNÄLLA folket, har ni inget bättre för er på kvällarna än att skriva statusar, sms, meddelande, eller söka cyberkontakt?
Ahah, jag vet vad du tänker - vad ska du säga som sitter och bloggar .. tyvärr har jag inget bra argument där hihi 
 
Hur som, så blir jag som sagt fruktansvärt irreterad när det plingar till i telefonen, är det inte sms, är det någn som ringer, ett mejl, en händelse på facebook, någon som pinnat en bild osvosv. Är det bara jag eller är det inte liiiite lockande att hoppa på mobilen, slänga ut den ur fönstret och be till gudaran för ösregn..
 
Hahah nej jag är inte bitter men bara i behov av att få vara ifred ibland. Att få sitta inlindad i filten på rummet, läsa en bok eller kolla på film utan att den ska durra, plinga, ringa och allt vad den där apparaten ständigt håller på med. Lite egentid är väl inte för mycket begärt? 
 
Helst av allt vill jag bara lämna allt och sätta mig mitt ute i skogen och filosofoera - långt bort från staden, dit ljusen inte når - där stjärnorna och månen är lampor, där bilars brummande, tutande och gnisslande inte hörs - lång utanför civilisation - långt bort åt helvete på ren bondsvenska. 
 
Ta inget personligt, jag blir glad innerst inne när vänner och familj hör av sig, inte kan väl ni veta att jag just då inte vill vara social. Men allmänt - lägg ifrån dig telefonen, plattan - whatever och gör något annat ett tag, lär dig något nytt, nyttja tiden till att träffa folk i verkligeheten eller ...ha lite lugn egentid.
 
Vad vet jag, kanske är det så att jag håller på att bli gammal i förtid..
 
 



DITT NAMN*
Kom ihåg mig?

DIN EMAIL (publiceras ej)


DIN BLOGG


DIN KOMMENTAR

Namn: Caroline Nelson
Ålder: 17 år
Bor: Norrköping och Askersund
Sysselsättning: Jobbar på Mcdonalds och pluggar till Djurvårdare
Intressen: Fotografera, Djur, Träna, Resa, Filmer
Framtidsplaner: *Volontärarbeta i Kenya, Diani Beach, med marinekologi sommaren 2014* Praktisera som vet.assistent i Uganda 2015.* Möjligen plugga vidare till veterinär i Budapest alt. Edinburgh om några år.* Resa jorden runt och älska livet!*