Startsidan  ·   Instagram  ·   WeHeartIt  ·   Tumblr

Pyssel & Plock

Skrivet:    ·  Uganda 2015
Hejsanhoppsan,
Nu är jag hemma i Norrköping igen - trött som skrot! I och med att Elli åkte iväg idag känns det som att även min resa är så nära nu, så jag har börjat fixa o checkat av saker på förberedelselistan.

Nu har jag precis påbörjat malaria tabletterna, hoppas att det fungerar lika bra som förra året. Jag äter nämligen Lariam och man kan få ganska otäcka biverkningar av dem. Om jag förstått det hela rätt så ger man nu förtiden helst bara ut recept på malarone pga att dom inte har lika otäcka biverkningar. Men eftersom att jag ätit Lariam förut och inte fick några biverkningr alls så fick jag dem igen. Det som suger är att dom smakar så sjukt illa! Men det som är bra är att man bara behöver ta dem 1 gång i veckna istället för varje dag.

Utöver det har jag checkat av alla vaccinationer, jag har alla papper på plats, jag har börjat kolla lite mer på teknik vad som ska åka med, stanna hemma eller inhandlas. Idag blev det bland annat en adapter och extra minneskort + mjölksyretabletter.  På bilderna nedan ser ni vad som plockats ihop hittills av bra-att-ha saker. 

Längtar ihjäl mig - det är bara två veckor kvar!!
 



DITT NAMN*
Kom ihåg mig?

DIN EMAIL (publiceras ej)


DIN BLOGG


DIN KOMMENTAR

Namn: Caroline Nelson
Ålder: 17 år
Bor: Norrköping och Askersund
Sysselsättning: Jobbar på Mcdonalds och pluggar till Djurvårdare
Intressen: Fotografera, Djur, Träna, Resa, Filmer
Framtidsplaner: *Volontärarbeta i Kenya, Diani Beach, med marinekologi sommaren 2014* Praktisera som vet.assistent i Uganda 2015.* Möjligen plugga vidare till veterinär i Budapest alt. Edinburgh om några år.* Resa jorden runt och älska livet!*